Lokalizacja
Miejscem realizacji konwentu jest Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, natomiast mniejsze wydarzenia będą obywać się w BWA Krosno, Dzielnicowym Domu Ludowym "Puchatek" w Krościenku Niżnym, w DDL Polanka i Parku Jordanowskim.
Opis projektu
KrosCon to dwudniowe spotkanie fanów gier fabularnych, mangi i anime, komiksu, seriali telewizyjnych, ale nie tylko. To także rozległa gama zagadnień począwszy od fantastyki, przez szeroko pojętą popkulturę, science-ficition, postapokalipsę, steampunk czy różnotematyczne gry planszowe. KrosCon to przestrzeń, w której dzięki szerokiej ofercie zaplanowanych atrakcji, każdy z uczestników znajdzie coś dla siebie.
Konwent skupia prelegentów, wystawców, wydawnictwa, oraz specjalistów w takich dziedzinach jak cosplay, RPG czy gry bitewne niemal z całej Polski, uczestnicy zaś to nie tylko stali bywalcy z Miasta Szkła, ale to także osoby z całego Podkarpacia!
KrosCon to największe wydarzenie na Podkarpaciu o charakterze konwentu fantastyki i gier planszowych, to nieustannie i dynamicznie rozwijana inicjatywa, mająca ogromny potencjał na tytuł karpackiego konwentu fantastyki i gier planszowych, co z pewnością miałoby istotny udział w kształtowaniu i promocji życia kulturalnego Miasta Krosna oraz całego regionu podkarpackiego.
KrosCon powstał na bazie festiwalu gier planszowych "Planszówki z Muffinem", który odbył się w latach 2016 oraz 2017 w przestrzeni Regionalnego Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie. Dwie edycje tego wydarzenia zgromadziły łącznie około 600 uczestników natomiast dwie edycje konwentu fantastyki i gier planszowych KrosCon zgromadziły około 1200 odbiorców, zaś podczas każdego wydarzenia, organizowanego w ramach cyklu "Przystanek KrosCon", który był zapowiedzią konwentu, sale miejskich instytucji, restauracji i bibliotek, które były gospodarzem przedsięwzięć, były wypełnione po brzegi. Łączną frekwencję podczas organizowanych Przystanków "KrosCon" możemy podawać w tysiącach.
Uzasadnienie projektu
Naszym marzeniem jest, aby Krosno było kojarzone nie tylko ze szkłem bardzo dobrej jakości, ale także z grami planszowymi. Chcemy, aby każdy kto pomyśli o Krośnie, skojarzył to miasto z ciepłą, rodzinną atmosferą, jaka towarzyszy cyklicznie organizowanym w mieście Games Roomom.
Pod naszym marzeniem, kryje się także wiele celów, które chcielibyśmy zrealizować poprzez zorganizowanie kolejnej - 3. już edycji - konwentu fantastyki i gier planszowych KrosCon, poniżej przedstawiamy kilka z nich:
- Inspirowanie rozwoju i integracji społeczeństwa ponad wszelkimi podziałami poprzez czynne i bierne uczestnictwo w wydarzeniach towarzyszących konwentowi fantastyki i gier planszowych KrosCon jak i w samym konwencie, prowadzenie działalności prospołecznej, przy szczególnym uwzględnieniu środowisk defaworyzowanych, grup dysfunkcyjnych oraz osób zagrożonych marginalizacją,
- Niwelowanie uprzedzeń i stereotypów ludzkich, wyrównanie szans na udział w kulturze pomiędzy uboższą i bogatszą częścią społeczeństwa (udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny),
- Stwarzanie okazji do umacniania więzi rodzinnych, poprzez kreowanie szerokiej oferty rozrywek dla każdego niezależnie od wieku,
- Propagowanie alternatywnego spędzania czasu poprzez organizowanie Games Roomów, wyposażonych jedynie w gry analogowe,
- Promowanie właściwych postaw moralnych, trybu życia i rozwoju społecznego poprzez organizację wydarzeń związanych z grami bez prądu,
- Budowanie trwałych relacji międzyludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem budowania relacji międzypokoleniowych,
- Tworzenie i popularyzacja form edukowania i aktywizowania młodego pokolenia, mających na celu zdobycie wiedzy z zakresu różnych dziedzin kulturalnych i kreowanie postaw aktywnego włączenia w działalność prospołeczną środowisk,
- Pobudzanie kreatywnego i logicznego myślenia oraz działania wśród mieszkańców ziemi krośnieńskiej poprzez zabawę,
- Propagowanie gatunku jakim jest fantastyka oraz zagadnień z nią związanych;
Projekt, ze względu na swoją rozległość tematyczną kierowany jest do każdego - bez względu na wiek czy płeć. Poprzez planszówkową inicjatywę chcemy dotrzeć zarówno do dzieci, młodzieży, jak i osób dorosłych oraz seniorów. Pełna darmowość proponowanej oferty zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się osób wykluczonych społecznie, które są równie mile widziane.
Zasady dostępności projektu
Wydarzenie będzie odbywać się w 28 i 29 sierpnia 2020 r. w godzinach od 12:00 do 22:00. Sam KrosCon będzie poprzedzony dużą ilością mniejszych wydarzeń, o których informacja będzie udostępniania na mediach społecznościowych. Infrastruktura RCKP pozwala nam wpisać w poczet potencjalnych odbiorców także osoby niepełnosprawne. Dwa razy w miesiącu przez cały rok w przestrzeni Krosna w jednostkach Urzędu Miasta, domach ludowych, w parkach odbywać się będą games roomy promujące gry bez prądu.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Konferansjer (zapowiedzi, informacje a także animacja podczas konwentu) | 200 zł |
2 | Noclegi (20 miejsc noclegowych dla twórców programu, animatorów, prelegentów, itp) | 2 000 zł |
3 | Transport techniczno- osobowy (Zwrot kosztów dojazdu, opłata za przewóz wystaw, modeli, wypożyczonych stołów oraz krzeseł, itp) | 1 300 zł |
4 | Identyfikacja wizualna (opracowanie spójnych materiałów promocyjnych: plakatów, ulotek, afiszów, informatorów, zakładek, itp) | 1 000 zł |
5 | Koordynacja konwentu (praca przy przygotowaniu, planowaniu, obsługi administracyjnej i technicznej) | 2 100 zł |
6 | Fotorelacja (obsługa fotograficzna konwentu a także wydarzeń towarzyszących) | 600 zł |
7 | Wideofilmowanie (przygotowanie wideorelacji z wydarzeń, filmu promującego a także podsumowującego projekt) | 600 zł |
8 | Strona internetowa (przygotowanie strony internetowej wizerunkowo - informacyjnej o wydarzeniu a także inicjatywach towarzyszących) | 1 000 zł |
9 | Materiały biurowe (plakietki, papier, markery, teczki, pędzle, akcesoria warsztatowe, itp) | 500 zł |
10 | Druk materiałów reklamowych (informatory, plakietki, koszulki, smycze, roll upy, banery, afisze, standy,) | 2 500 zł |
11 | Honoraria dla twórców punktów programu (dla osób oraz grup prowadzących warsztaty, prelekcje, wykłady i pokazy) | 2 000 zł |
12 | Copywritting ( przygotowanie tekstów na stronę internetową, do informatora, informacji oraz relacji medialnych, zajawek na media społecznościowe, itp) | 400 zł |
13 | Usługi tłumacza (przetłumaczenie tekstów medialnych, na stronę internetową, programu, zaproszeń, itp) | 500 zł |
14 | Retro strefa gier cyfrowych (wypożyczenie konsol z lat 80, 90 wraz z obsługą: commodore, sega, nintendo, atari itp.) | 600 zł |
15 | Warsztaty i pokazy cospleyowe (lekcje z przygotowania stroi, szycia, akcesoriów, piankowej broni, itp) | 800 zł |
16 | Warsztaty i pokazy modelarskie (ekspozycja modeli, nauka zasad gier bitewnych, lekcje malowania figurek oraz tworzenia makiet) | 600 zł |
17 | Zakup niezbędnego do realizacji zadania sprzętu: gier planszowych, fabularnych, bitewnych (stworzenie biblioteczki dostępnej dla uczestników wydarzeń) | 2 000 zł |
18 | Warsztaty oraz turniej w brydża (gry pokazowe, nauka zasad, honoraria dla prowadzących, wydruk dyplomów) | 500 zł |
19 | Reklama w mediach i mediach społecznościowych (tekst i informacja sponsorowana w radiu, lokalnych gazetach, portalach oraz mediach społecznościowych) | 600 zł |
Łącznie: 19 800 zł |
Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach