Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 5

5. Karpacki konwent gier i fantastyki


Lokalizacja

W jednostkach Urzędu Miasta, domach ludowych, kultury, placówkach edukacyjnych w parkach odbywać się będą games roomy promujące gry bez prądu.

Opis projektu

Gry bez prądu pozwalają przenieść się w czasie i przestrzeni do miejsc pełnych magii, zaczarowanych krain, w czasy wikingów, odkryć geograficznych albo w daleką przyszłość. Grając w planszówki możecie oddać się zabawie, nauczyć się czegoś ciekawego albo poznać nowych znajomych. Możecie na parę godzin zapomnieć o komórkach i mediach społecznościowych, by wspólnie powalczyć ze smokiem, czy spróbować swoich sił, jako detektywi albo handlarze.

Oferujemy Wam Karpacki konwent gier i fantastyki możliwość gry w planszówki w Naszej okolicy – w przyjemnej atmosferze i towarzystwie, rozkoszując się interaktywną, kulturalną rozrywką, we współpracy lub rywalizacji, z innymi mieszkańcami! Może nawet weźmiecie udział w turnieju?

KrosCon to dwudniowe spotkanie fanów gier fabularnych, mangi i anime, komiksu, seriali telewizyjnych, ale nie tylko. To także rozległa gama zagadnień począwszy od fantastyki, przez szeroko pojętą popkulturę, science-ficition, postapokalipsę, steampunk czy różnotematyczne gry planszowe. KrosCon to przestrzeń, w której dzięki szerokiej ofercie zaplanowanych atrakcji, każdy z uczestników znajdzie coś dla siebie.

Konwent skupia prelegentów, wystawców, wydawnictwa, oraz specjalistów w takich dziedzinach jak cosplay, RPG czy gry bitewne niemal z całej Polski, uczestnicy zaś to nie tylko stali bywalcy z Miasta Szkła, ale to także osoby z całego Podkarpacia!

KrosCon to największe wydarzenie na Podkarpaciu o charakterze konwentu fantastyki i gier planszowych, to nieustannie i dynamicznie rozwijana inicjatywa, mająca ogromny potencjał na tytuł karpackiego konwentu fantastyki i gier planszowych, co z pewnością miałoby istotny udział w kształtowaniu i promocji życia kulturalnego Miasta Krosna oraz całego regionu podkarpackiego.

Uzasadnienie projektu

Naszym marzeniem jest, aby Krosno było kojarzone nie tylko ze szkłem bardzo dobrej jakości, ale także z grami planszowymi. Chcemy, aby każdy kto pomyśli o Krośnie, skojarzył to miasto z ciepłą, rodzinną atmosferą, jaka towarzyszy cyklicznie organizowanym w mieście Games Roomom.
Pod naszym marzeniem, kryje się także wiele celów, które chcielibyśmy zrealizować poprzez zorganizowanie kolejnej - 3. już edycji - konwentu fantastyki i gier planszowych KrosCon, poniżej przedstawiamy kilka z nich:

- Inspirowanie rozwoju i integracji społeczeństwa ponad wszelkimi podziałami poprzez czynne i bierne uczestnictwo w wydarzeniach towarzyszących konwentowi fantastyki i gier planszowych KrosCon jak i w samym konwencie, prowadzenie działalności prospołecznej, przy szczególnym uwzględnieniu środowisk defaworyzowanych, grup dysfunkcyjnych oraz osób zagrożonych marginalizacją,

- Niwelowanie uprzedzeń i stereotypów ludzkich, wyrównanie szans na udział w kulturze pomiędzy uboższą i bogatszą częścią społeczeństwa (udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny),

- Stwarzanie okazji do umacniania więzi rodzinnych, poprzez kreowanie szerokiej oferty rozrywek dla każdego niezależnie od wieku,

- Propagowanie alternatywnego spędzania czasu poprzez organizowanie Games Roomów, wyposażonych jedynie w gry analogowe,

- Promowanie właściwych postaw moralnych, trybu życia i rozwoju społecznego poprzez organizację wydarzeń związanych z grami bez prądu,

- Budowanie trwałych relacji międzyludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem budowania relacji międzypokoleniowych,

- Tworzenie i popularyzacja form edukowania i aktywizowania młodego pokolenia, mających na celu zdobycie wiedzy z zakresu różnych dziedzin kulturalnych i  kreowanie postaw aktywnego włączenia w działalność prospołeczną środowisk,

- Pobudzanie kreatywnego i logicznego myślenia oraz działania wśród mieszkańców ziemi krośnieńskiej poprzez zabawę,

- Propagowanie gatunku jakim jest fantastyka oraz zagadnień z nią związanych;

Projekt, ze względu na swoją rozległość tematyczną kierowany jest do każdego - bez względu na wiek czy płeć. Poprzez planszówkową inicjatywę chcemy dotrzeć zarówno do dzieci, młodzieży, jak i osób dorosłych oraz seniorów. Pełna darmowość proponowanej oferty zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się osób wykluczonych społecznie, które są równie mile widziane.

Zasady dostępności projektu

Główne wydarzenie będzie odbywać w sierpniu 2021. Sam konwent będzie poprzedzony dużą ilością mniejszych wydarzeń, o których informacja będzie udostępniania na mediach społecznościowych. Infrastruktura RCKP pozwala nam wpisać w poczet potencjalnych odbiorców także osoby niepełnosprawne. Raz w miesiącu przez cały rok w przestrzeni Krosna w jednostkach Urzędu Miasta, domach ludowych, w parkach odbywać się będą games roomy promujące gry bez prądu.

Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
Lp.Część składowaŁączny koszt
1Konferansjer (zapowiedzi, informacje a także animacja podczas konwentu) 200 zł
2Noclegi (20 miejsc noclegowych dla twórców programu, animatorów, prelegentów, itp) 2 000 zł
3Transport techniczno- osobowy (Zwrot kosztów dojazdu, opłata za przewóz wystaw, modeli, wypożyczonych stołów oraz krzeseł, itp)1 300 zł
4Identyfikacja wizualna (opracowanie spójnych materiałów promocyjnych: plakatów, ulotek, afiszów, informatorów, zakładek, itp)1 000 zł
5 Koordynacja konwentu (praca przy przygotowaniu, planowaniu, obsługi administracyjnej i technicznej)2 100 zł
6Fotorelacja (obsługa fotograficzna konwentu a także wydarzeń towarzyszących) 600 zł
7Wideofilmowanie (przygotowanie wideorelacji z wydarzeń, filmu promującego a także podsumowującego projekt) 600 zł
8Strona internetowa (przygotowanie strony internetowej wizerunkowo - informacyjnej o wydarzeniu a także inicjatywach towarzyszących) 1 000 zł
9Materiały biurowe (plakietki, papier, markery, teczki, pędzle, akcesoria warsztatowe, itp) 500 zł
10Druk materiałów reklamowych (informatory, plakietki, koszulki, smycze, roll upy, banery, afisze, standy,) 2 500 zł
11Honoraria dla twórców punktów programu (dla osób oraz grup prowadzących warsztaty, prelekcje, wykłady i pokazy) 2 000 zł
12Copywritting ( przygotowanie tekstów na stronę internetową, do informatora, informacji oraz relacji medialnych, zajawek na media społecznościowe, itp) 400 zł
13Usługi tłumacza (przetłumaczenie tekstów medialnych, na stronę internetową, programu, zaproszeń, itp)500 zł
14Retro strefa gier cyfrowych (wypożyczenie konsol z lat 80, 90 wraz z obsługą: commodore, sega, nintendo, atari itp.)600 zł
15Warsztaty i pokazy cospleyowe (lekcje z przygotowania stroi, szycia, akcesoriów, piankowej broni, itp)800 zł
16Warsztaty i pokazy modelarskie (ekspozycja modeli, nauka zasad gier bitewnych, lekcje malowania figurek oraz tworzenia makiet)600 zł
17Zakup niezbędnego do realizacji zadania sprzętu: gier planszowych, fabularnych, bitewnych (stworzenie biblioteczki dostępnej dla uczestników wydarzeń)2 000 zł
18Warsztaty oraz turniej w brydża (gry pokazowe, nauka zasad, honoraria dla prowadzących, wydruk dyplomów)500 zł
19Reklama w mediach i mediach społecznościowych (tekst i informacja sponsorowana w radiu, lokalnych gazetach, portalach oraz mediach społecznościowych)600 zł
Łącznie: 19 800 zł

Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Karpacki konwent gier i fantastyki